Gratisan Musik

Sunday, May 8, 2011

selamat tinggal opah...

AL-FATIHAH
al-fatihah kpada opah kesayangku yang telah kembali ke jalan ilahi....moge roh opah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman..amin.....kehilangan mu amat dirasai sebelum hari ibu menjelang... jawablah kamu dengan secermat-cermat nya bila disoal didalam kubur..dan jangan lah kamu gentar....disini kami hanya mampu mendoakan kesejahteraan ilahi...amin....ira sekeluarga sentiase berdoa untuk opah...selamat tinggal opah....


IKUTILAH AS-SUNNAH
Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman:
قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (٣١)
“Katakanlah (Wahai Muhmmad): Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku (Rasulullah s.a.w.), niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.” (Surah Ali 'Imraan, 3: 31)
لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا (٢١)
“Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu (iaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah.”(Surah al-Ahzab, 33: 21)

No comments:

Post a Comment